Kwaliteit

Wat is kwaliteit van zorg? Uiteindelijk gaat het er natuurlijk om dat jij antwoord krijgt op jouw vragen. Dat jouw zorgen of onzekerheden verminderen. Daarvoor is een klik nodig met je therapeut. Je gaat samen een therapiepad bewandelen, waarbij je steeds afstemt of je nog op de goede weg bent. Openheid en eerlijkheid naar elkaar toe vinden wij daarin belangrijk. Is iets niet naar wens, laat het weten, dan zoeken we samen naar een oplossing.

 

Kwaliteitscriteria

  • Logopediepraktijk Tilburg is door Kiwa gecertificeerd voor de Kwaliteitstoets Logopedie. Deze tweejaarlijkse vrijwillige kwaliteitstoets hebben wij in 2015, 2017 en 2019 behaald. In de periode 2021-2024 doorlopen wij de opvolger hiervan: de Kwaliteitscyclus Logopedie.
  • De klanttevredenheid van de cliënten van Logopediepraktijk Tilburg wordt gemeten door QuestPro.
  • Ben je niet tevreden en komen we er echt niet uit, dan kan je een klacht indienen bij het Klachtenloket Paramedici.
  • De logopedie-stottertherapie zoals gegeven in onze praktijk volgt de aanbevelingen van de Richtlijn Stotteren (2020). De aanbevelingen zijn gebaseerd op de beschikbare wetenschappelijke kennis op gebied van stotteren. Er is ook een patiëntenversie van de Richtlijn Stotteren.
  • Al onze logopedisten zijn ingeschreven in het Kwaliteitsregister Paramedici en lid van de beroepsvereniging NVLF. Middels na- en bijscholing blijven wij op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen in het vakgebied.
  • Onze stottertherapeuten voldoen aan aanvullende kwaliteitscriteria. Zij staan ingeschreven in het NVLF-register ‘stotteren’ en in het Europese register voor stottertherapeuten EFS. Ook zijn ze lid van de Nederlandse Vereniging voor Stottertherapeuten NVST.